Zgodnie z decyzją ministra zdrowia 2 listopada ruszyły szczepienia przeciw COVID-19 dawką przypominającą. Zaszczepić może się każda pełnoletnia osoba, która przyjęła drugą dawkę (lub jednodawkową szczepionkę) minimum 6 miesięcy temu. Szczepionkę można przyjąć w dowolnym punkcie szczepień, bez względu na to, gdzie mieszkamy i gdzie szczepiliśmy wcześniej.
W celu przeciwdziałania pandemii wirusa SARS-CoV-2 Warszawa uruchomiła niemal 80 punktów szczepień, w tym 4 punkty szczepień powszechnych, punkty wakacyjne, punkty plenerowe podczas wydarzeń plenerowych. Stolica prowadzi również akcję szczepień uczniów, organizuje punkty wymazowe, gdzie można wykonać testy na obecność COVID-19 oraz prowadzi kampanie informacyjne dla mieszkańców.
Więcej informacji znajdziecie pod linkiem: https://um.warszawa.pl.
Zapraszamy do wzięcia udziału w wyborach uzupełniających do Młodzieżowej Rady Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy. Mamy dwa miejsca w Radzie.
Jeśli:
- masz 13 – 19 lat;
- jesteś mieszkańcem lub mieszkanką Wilanowa;
- chodzisz do szkoły położonej poza obszarem Wilanowa;
- masz czas minimum raz w miesiącu i czasem w weekendy na działalność w Radzie;
- interesujesz się sprawami Wilanowa i chciał(a)byś mieć realny wpływ na to co się dzieje w naszej dzielnicy;
to koniecznie weź udział w wyborach!
Aby zgłosić się do Rady należy w dniach 9 – 17 listopada b.r. przesłać do Urzędu Dzielnicy Wilanów wypełniony załączony formularz (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) wraz z podpisanym skanem zgody na przetwarzanie danych osobowych (dla osób poniżej 16 r.ż. podpisują rodzice) oraz podpisanym skanem zgody rodzica (w przypadku osób niepełnoletnich) na kandydowanie.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Panią Anną Kaniewską: tel: 22 443 50 05; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szczegółowy harmonogram wyborów zamieszczamy w załączeniu.
Młodzieżowa Rada Dzielnicy Wilanów została powołana w 2011 r. w celu upowszechniania idei i pobudzania aktywności obywatelskiej wśród młodzieży. Jej kadencja trwa 3 lata. Dzięki funkcjonowaniu Rady młodzież ma możliwość angażowania się w sprawy wspólnoty lokalnej. W skład Rady wchodzą przedstawiciele społeczności uczniowskiej z wilanowskich szkół oraz młodzi mieszkańcy Wilanowa, którzy uczęszczają do szkół poza terenem dzielnicy.
W 2023 roku PGNiG TERMIKA SA planuje rozpoczęcie budowy nowoczesnej ekologicznej Jednostki Wielopaliwowej w Elektrociepłowni Siekierki.
Masz pytania dotyczące tej inwestycji?
Przyjdź do jednego z punktów informacyjno-konsultacyjnych, gdzie dyżur będą pełnić przedstawiciele inwestora, czyli PGNiG TERMIKA SA, którzy odpowiedzą na pytania mieszkańców.
Z uwagi na procedury związane z COVID 19 obowiązują wcześniejsze zapisy
Kiedy?
w środy: 8 grudnia, 15 grudnia, w godz. 15.00-20.00 Dom Kultury KADR, ul. Rzymowskiego 32
w czwartki: 2 grudnia, 9 grudnia, 16 grudnia, w godz. 15.00-20.00 Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne KZRSS „Społem”, ul. Grazyny 13/15, I pietro
we wtorki: 7 grudnia, 14 grudnia, w godz. 15.00-20.00
Centrum Konferencyjne PGNiG TERMIKA SA (przy petli autobusowej), ul. Augustówka 30
Zgłoszenia zgodnie z regulaminem przyjmowane są mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Więcej informacji - https://www.termika.pgnig.pl/BudowaJednostkiWielopaliwowej

W związku z sytuacją COVID-ową dyrekcja Centrum Kultury Wilanów zdecydowała o odwołaniu najbliższych koncertów i wydarzeń społecznościowych, organizowanych przez CKW:
- Festiwal "Bliżej Vogla" na Zawadach - 20.11.2021
- Koncert na Radosnej - 21.11.2021 - Propoabanda
- Bal andrzejkowy dla dzieci na Kolegiackiej - 27.11.2021
- Familijny wieczór z tańcami na Zawadach - 27.11.2021
- Koncert na Kolegiackiej - 28.11.2021 - Czesław Mozil
Wierząc w poprawę sytuacji epidemiologicznej, dołożymy wszelkich starań, aby spotkania koncertowe i wydarzenia społecznościowe odbyły się w przyszłym roku. O nowych terminach CKW poinformuje wkrótce.

Miasto Stołeczne Warszawa zaprasza do składania wniosków na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników PPGR. Z programu będą mogły skorzystać dzieci, wnuki i prawnuki byłych pracowników PGR.
Projekt zostanie sfinansowany z funduszy europejskich – w ramach programu REACT-EU. Celem jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu.
Wsparcie przysługuje uczniom, którzy:
- zamieszkują w miejscowości, w której funkcjonowało zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
- są członkami rodzin (w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie) osób pracujących w PGR-ach,
- nie otrzymały na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Oświadczenia rodziców/prawnych opiekunów lub pełnoletnich uczniów wraz z formularzem kontaktowym oraz informacją o przetwarzaniu danych osobowych należy składać w Wydziałach Obsługi Mieszkańców w dzielnicy zamieszkania. Termin składania oświadczeń w Wydziałach Obsługi Mieszkańców upływa w dniu 3.11.2021 r.
Złożenie oświadczenia nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania. Realizacja projektu przez Miasto Stołeczne Warszawa uzależnione jest od pozyskania grantu oraz jego wysokości.
Miasto Stołeczne Warszawa zastrzega, iż w przypadku nie otrzymania grantu w pełnej wysokości na zadanie, wprowadzi dodatkowe kryteria wyboru osób uprawnionych do udziału w programie.

Od poniedziałku, 8 listopada, można już składać wnioski o wydanie dowodu osobistego z drugą cechą biometryczną – odciskami palców.
Nowe rozwiązania wynikają z konieczności dostosowania polskich przepisów do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2019/1157 z 20 czerwca 2019 r. Chodzi m.in. o ujednolicenie krajowych przepisów w tym zakresie i odpowiednie zabezpieczenie dowodów przed fałszerstwem.
Co się zmieni?
Nowe dokumenty będą wyposażone w warstwę elektroniczną, która – podobnie jak w przypadku paszportów – zawierać będzie wizerunek twarzy posiadacza oraz dwa odciski palców w formatach cyfrowych. Dodatkowo, do warstwy graficznej dowodu osobistego, powróci podpis posiadacza.
Odciski palców nie będą zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego osób: które nie ukończyły 12. roku życia, od których chwilowo fizycznie nie można pobrać odcisków któregokolwiek z palców oraz od których pobranie odcisków palców jest fizycznie niemożliwe.
Zmianie ulegną terminy ważności dowodów osobistych, które wynosić będą: rok dla osób od których tymczasowo nie można pobrać odcisków palców, 5 lat dla dzieci, które nie ukończyły 12. roku życia oraz 10 lat dla osób powyżej 12 roku życia.
Ze względu na obowiązek złożenia wzoru podpisu i odcisków palców wniosek o wydanie dowodu osobistego będzie można złożyć tylko osobiście w siedzibie urzędu. Wysłanie wniosku drogą elektroniczną będzie możliwe tylko w przypadku ubiegania się o wydanie dokumentu dla dziecka, które nie ukończyło 12. roku życia – dowód ten nie będzie zawierał odcisków palców i wzoru podpisu.
Korzyści płynące z nowego dokumentu
Warstwa elektroniczna daje możliwość komunikowania się z administracją publiczną on-line. Dzięki niej można między innymi elektronicznie podpisywać dokumenty oraz korzystać z automatycznych bramek granicznych na lotniskach. Wystarczy aktywować warstwę elektroniczną e-dowodu, odbierając dokument lub w dowolnym innym momencie w urzędzie. Ustalamy wówczas dwa kody PIN (cztero- i sześciocyfrowy). Czterocyfrowy PIN pozwala na zalogowanie się do e-usług. Sześciocyfrowy – do podpisu pisma.
WAŻNE! Wszystkie osoby posiadające ważne dowody osobiste, wydane zgodnie z dotychczas obowiązującym wzorem, nie będą musiały ich wymieniać. Z tych dokumentów będzie można korzystać aż do momentu utraty ich ważności.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła przyjmowanie wniosków o przyznanie pomocy na „Tworzenie grup producentów i organizacji producentów”. Nabór potrwa do 30 listopada 2021 r.
Już po raz dziesiąty grupy i organizacje producentów mogą starać się o dofinasowanie z budżetu PROW 2014-2020. Podmioty, które chcą złożyć wniosek, muszą działać jako przedsiębiorcy prowadzący mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwo i spełniać określone warunki. Ze wsparcia wyłączeni są producenci drobiu, wyrobów z mięsa drobiowego i jego podrobów.
O pomoc finansową w ramach tego działania mogą ubiegać się:
- grupy producentów rolnych uznane od 1 grudnia 2020 r. na podstawie przepisów ustawy z 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach, w skład których wchodzą wyłącznie osoby fizyczne;
- organizacje producentów uznane na podstawie przepisów ustawy z 11 marca 2004 r. о organizacji niektórych rynków rolnych albo ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych.
Pomoc jest realizowana w formie rocznych płatności przez okres pierwszych pięciu lat, następujących po dacie uznania grupy producentów rolnych lub organizacji producentów. Wysokość wsparcia wynosi: w pierwszym roku – 10 proc. przychodów netto, w drugim roku – 9 proc., w trzecim roku – 8 proc., w czwartym roku – 7 proc., w piątym roku – 6 proc. Maksymalny limit przyznawanych środków finansowych to 100 tys. euro w każdym roku pięcioletniego okresu.
Wnioski o przyznanie dofinansowania należy składać do oddziału regionalnego ARiMR. Można to zrobić elektronicznie za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP albo przesłać przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce Poczty Polskiej lub złożyć osobiście bądź przez upoważnioną osobę.
Wnioski będą poddawane ocenie, a następnie na podstawie liczby przyznanych punktów ustalona zostanie kolejność przyznawania pomocy.
Uprzejmie informujemy, że XXXVIII sesja Rady Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy odbędzie się 8 listopada (poniedziałek) 2021 r. o godzinie 16:00 w formie posiedzenia zdalnego.
Link do transmisji:
https://esesja.tv/transmisje_z_obrad/3917/rada-dzielnicy-wilanow.htm
W załączeniu zamieszczamy porządek obrad oraz komunkiat o sposobie organizacji posiedzenia.

Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Praga informuje, iż z dniem 02.11.2021r nastąpi zmiana lokalizacji – przeniesienie - Działu Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier z ul. Utraty 4 do głównej siedziby Urzędu Skarbowego Warszawa-Praga na ul. Jagiellońską 15 w Warszawie.
W okresie od 18.10 do 29.10.2021r będą sukcesywnie dokonywane relokacje poszczególnych stanowisk pracy Działu Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier.
Od dnia 02.11.2021r zmianie ulegną również numery telefonów do Działu Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier:
22 509-18-28 Kierownik Działu
22 509-18-24 czynności sprawdzające, zaświadczenia
22 509-19-10 banderole
22 509-19-07 czynności sprawdzające, mienie przesiedlenia, zabytki
22 509-18-29 deklaracje, rejestracja pieców
22 509-18-59 zabezpieczenia
22 509-18-67 obsługa elektronek/rejestracji
Powyższe numery telefonów zostaną zamieszczone w dniu 02.11.2021r w zakładce „kontakt” na stronie internetowej www.mazowieckie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-warszawa-praga.
Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.